X

Din istoria Deutz Fahr

 

 

1872

 

Nicolaus August Otto si Eugen Langen, parintii motorului, fondeaza Colonia   Gasmotoren – Fabrik Deutz

 

 

 

 

1876

 

Nicolaus August Otto produce primul motor in patru timpi

 

 

 

 

 

1894

 

Este fabricat pimul tractor pe benzina

 

 

 

 

 

 

 

 

1898

 

Constructia primului motor diesel Deutz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1907

 

Realizarea prototipului de arat auto-propulsat, echipat cu un motor de 25 de cai-putere si prezantarea Pfluglokomotivei, “locomotiva pentru arat” la expozitia anuala a Societatii Agricole Germane.

 

 

 

 

 

1919

 

Fabricarea Deutzer Trekker-ului,derivat  dintr-un auto-propulsat utilizat pentru transportul artileriei in timpul razboiului

 

 

 

 

 

1926

 

Nasterea lui Mth, primul motor Deutz adevarat

 

 

 

 

 

1927

 

Mht 222, motor cu ax orizontal monocilindric, 12 cp care putea opera schimbatorul cu doua viteze prin intermediul unui lant cu role

 

 

 

 

 

1929

 

Tractorul Mth 120 din 1929

 

 

 

 

 

1934

 

Lansarea modelului FZM 315, in productie pana la 1942.Este primul tractor Deutz fabricat in serie

 

 

 

 

 

1935

 

Tractorul F3M 317 din 1935

 

 

 

 

 

 

 

1936

 

Tractorul Deutz F1M 414 din 1936 avand motor cu racire pe apa si mecanicii reglandu-l

 

Progresul talentului German

         In 1984 este fabricat primul tractor Deutz pe benzina, de 26 de cai putere, produs de o companie americana din Philadelphia, afiliata celei Germane. In acest timp, in 1907 a fost realizat un prototip de arat autopropulsat, inzestrat cu un motor de 25 de cai putere, dar care consuma 200 de litri de carburant pe zi. Probleme asemanatoare s-au semnalat si in utilizarea Pfluglokomotivei, “locomotiva pentru arat”, prezentata tot in 1907 la Expozitia Anuala a Societatii Agricole Germane (actuala Agritechnik).

              Mai mult succes au avut in schimb Lokomobilen, generatoare pentru uz agricol, tractate de cai si dotate cu transmisie, utilizate pentru a transporta echipamentul de treierat, de compactat fanul si pentru alte operatiuni. Mecanizarea Agricola in Germania a inceput dupa primul razboi mondial, cand Deutz a prezentat Deutzer Trekker-ul, tractorul cu 40 de cai putere, derivat dintr-un autopropulsat utilizat pentru transportul artileriei in timpul razboiului. Primul tractor adevarat Deutz apare in 1926. Este vorba de modelul Mth, dotat cu motor diesel monocilindric de 11 cai putere, urmat apoi rapid de seria Mtz, inzestrata cu un motor cu doi cilindri ( cu puteri crescande pornind de la 30 de cai ) cu 3 viteze si marsarier.

          In deceniul urmator, in urma crizei din 1929 si a venirii la putere a regimului nazist, situatia s-a schimbat radical. Fabricile de tractoare s-au inmultit atat de mult incat guvernul a fost nevoit sa impuna limita a numarului de modele construite.

         Din 1934, Deutz a lansat o serie de masini echipate cu corp motor monobloc, in mai multe versiuni, cu doi si trei cilindri. In aceeasi perioada a achizitionat Oberursei, (viitoarea Bmw-RollsRoyce Aero Engines), rival istoric in campul motoristic, compania producatoare de camioane Magirus, fabrica de materiale rulante W’estwagoons si Humboldt, specializata in instalatii industriale si pentru minerit.

             Inainte de al doilea conflict mondial, in urma unui acord de afaceri:, Deutz uneste intr-unul dintre cele mai mari conglomerate ale Reich-ului: KHD (Kloeckner-Humboldt-Deutz), format de antreprenorul siderurgic, Peter Kloeckner.

Aer de noutate

Perioada de dupa razboi a fost dificila : locuintele si orasele au fost distruse, aprovizionarea era dificila, existau restrictii financiare si in plus , lipsa muncitorilor calificati.

Situatia a inceput sa se amelioreze numai dupa 1948, odata cu consolidarea marcii germane: in 1950 Deutz a prezentat un tractor cu motor diesel avand racire cu aer, reluat dintr-un experiment facut in ultimii ani de razboi, de catre Emil Flatz, unul dintre cei mai straluciti proiectanti ai vremii. Aceste tractoare (modelele F1L 514 si F2L 514) au avut un mare succes, astfel incat productia lor in serie a continuat pana in anii ’60, cu 80.000 de unitati vandute. Acordul va fi dizolvat in 1953 cand Kloeckner se intoarce la activitatea siderurgica, iar Deutz o reia pe cea mecanica. Numele Khd va fi pastrat.

Din 1952, Deutz a largit gama de modele cu o serie de motoare monocilindrice avand intre 11 si 22 de cai putere, comercializata in 96.000 de exemplare in urmatorii zece ani.

In 1967 o noua gama de schimbatoare de viteze.

In anul urmator, Khd a inaugurat un noucentru de cercetare si dezvoltare, extins pe o suprafata de 125.000 metri patrati. In acelasi an a fost introdusa seria 06 care a ramas pe piata 13 ani, cu un total de 360.000 de exemplare vandute. In acest interval de timp “sistemul tractor” a suferit importante schimbari iar Deutz a fost prima companie care a creat un habitaclu dotat cu suspensii elastice si izolare acustica.

Privire in viitor

              In 1968 se naste marca Deutz-Fahr, in urma achizitionarii companiei Fahr di Gottmadingen, ce isi incepuse activitatea cu un secol in urma, producatorul echipament agricol si care, in perioada dinaintea razboiului a produs chiar si tractoare in mare parte motorizate de la Deutz. Doi ani mai tarziu a fost absorbita compania Koedel & Boehm, producatoare de combine de recoltat. In 1972, cu ocazia principalului targ german de masini agricole, Deutz-Fahr a prezentat gama Intrac 2000 ( incepand de la 60 de cai putere pentru versiunea in trei cilindri si pana la 116 cai putere pentru versiunea in sase cilindri. ) prevazuta cu elevator si maner de forta anterior pentru aplicarea concomitenta a echipamentului, fie pe fata, fie pe spate. Apoi pentru a permite cuplarea ustensilelor prin intermediul unei singure operatii, fara a parasi postul de comanda, modelele din aceasta serie erau prevazute cu ax de transmisie cu cuplaj automat. Acestea au fost apoi succesiv dotate si cu transmisie hidrostatica cu reglaj continuu. In 1978 a fost propusa seria Dx (cu putere intre 80 si 200 de cai) prevazuta cu schimbatoare cu reglaj grandual, cu o mecanica noua, cabine echipate cu suspensii elastice si computer de bord.

 

Naufragiati peste ocean

           In anii ’80 Deutz-Fahr a avut un parteneriat cu grupul american Allis Chalmers pentru a vinde tractoare pe piata din Statele Unite, operatiune ce a generat o indatorare majora fiind rapid suspendata.

          Seria Agrostar din 1988 este prevazuta cu cabina avand cea mai eficienta izolare fonica din lume. In 1993 tractoarele Agrostar 6.71 si 6.81 de 160 respectiv 185 de cai putere au adoptat transmisiile “Electronic Power Shift” produse de grupul Same-Lamborghini-Hurlimann. Aceasta a fost prima apropiere intre cele doua grupuri, care s-a finalizat in 1995 odata cu achizitia companiei Deutz-Fahr de catre compania din Treviglio.

Combine de recoltat din est

 

 

Scopul este acela de a revigora combinele de recoltat Deutz.

               In martie 2005 a fost cumparata locatia din Zupanja, Croatia, situata intr-an. Intre 1984 si 2004, societatea croata Duro Dakavic a fabricat la Zupajna peste 2000 de combine de recoltat cereale, avand o  pozitie strategica pentru asaltul treptat catre pietele din Est. Linia de productie, caracterizata ca  o structura moderna de tip occidental si de o suprafata totala de peste 24 de hectare, poate realiza pana la o mie de combine de recoltat pe an pentru Deutz, cifre demne de luat in seama daca luam in considerare lunga lipsa de combine ce a tulburat Europa in anii ’90.

Un exemplar din gama Agrotron K, produs din 2005

disponibil in versiuni de la 90 la 120 de cai putere  

Noutati

iMonitor

iMonitor este cea mai inovatoare, ușor de utilizat, si intuitiva interfața multimedia disponibila astăzi.

iMonitor

Farmnavigator

Noul Farmnavigator Geosat 7 foloseşte tehnologia GPS de la AvMap, este ideală pentru navigarea si conducerea paralela.

Farmnavigator

Motoarele Deutz Fahr

Deutz Fahr este proprietar al unor tehnologii unice si urmareste indeaproape un concept de baza tipic german.

Motoarele Deutz Fahr

În prezent nimeni nu mai cumpără doar un tractor, ci un tractor cu service. Iar cei de la AGROMOTOR mi l-au oferit pe cel mai bunÎ.

anonim
 

Multimedia

Istorie

Cum au evoluat lucrurile la Deutz Fahr

         Deutz Fahr afiseaza un arbore genealogic impresionant, regasinduse printre parintii fondatori ai motorului cu aprindere prin scanteie. Lunga sa istorie este plina de inovatii. Istoria marcii Germane Deutz este inevitabil legata de nasterea motorului. Primul sediu, Gasmotoren – FabrikDeutz, este fondat in a doua jumatate al secolului 19, in cartierul Colonia de catre insusi Nicolaus August Otto si Eugen Langen, parintii motorului modern cu aprindere prin scanteie, alaturi de francezul Etienne Lenoir...

 

Citeste mai departe

Ingeniozitate

Satisfacem cerintele clientului in orice conditii

Tehnologii inovatoare

Cele mai moderne tehnologii in agricultura moldoveneasca

Pe un tractor DEUTZ-FAHR, nimic nu este lasat la voia intamplarii. Fiecare componenta exprima siguranta, precizie, tehnologie avansata si putere: de la liniile de contur si culorile contrastante ale caroseriei, la motoarele economice si sistemele hidraulice puternice.

Click pentru a ne contacta

Despre noi

FPC"Aprocomteh" SRL este dealerul national in R.Moldova al companiei Deutz Fahr

  • About, first image
  • About,second image
  • About, third image

          Fara niciun dubiu, marca DEUTZ FAHR este sinonima, oriunde in lume, conceptelor de incredere si calitate. Noua gama de motoare DEUTZ demonstreaza inca o data calitatile de lider mondial prin tehnologia avansata si reducerea consumului de carburant. Tractoare adresate specialistilor sau tractoare cu ecartament ingust sau compact, completeaza gama tractoarelor mari.

Astfel, gama DEUTZ-FAHR cuprinde peste 40 de modele, ce variaza intre 40 si 265 CP. Pe un tractor DEUTZ-FAHR, nimic nu este lasat la voia intamplarii. Fiecare componenta exprima siguranta, precizie, tehnologie avansata si putere: de la liniile de contur si culorile contrastante ale caroseriei, la motoarele economice si sistemele hidraulice puternice. Toti acesti factori contribuie la perceptia brandului DEUTZ-FAHR ca sinonim pentru excelenta. Superioritate si calitate inconfundabila. Ultima noutate a grupui SDF, introducerea Seriei 9, reprezinta un reper important - unul care calca pe urmele multiplei premiate Seria 7 si aduce o contributie majora la evolutia agriculturii moderne in care eficienta, economia de combustibil si fiabilitatea sunt in acest moment ingrediente esentiale. O data cu lansarea Seriei 9, DEUTZ-FAHR face pasi marunti, dar siguri, catre standarde de putere mare, extinzand, astfel, gama de tractoare ce precede premiata Serie 7. Aceasta noua Serie curpinde 4 modele, cu putere cuprinsa intre 270 CP si 340 CP si binecunoscuta transmisie continua si variabila TTV. Punand accent pe confort, eficienta consumului de combustibil si costuri reduse de operare, aceste tractoare beneficiaza, de asemenea, de un stil deosebit, ce a fost dezvoltat si rafinat, in parteneriat cu Giugiaro Design.

Oportunitati

Suntem mandri de ceea ce facem

 

  • Calitate100%
  • Garantie100%
  • Reduceri100%
  • Service100%

Departamente

Departamentele joaca un rol important in evolutia AGROMOTOR

Vinzari

Vinzari

Tractoare si utilaje agricole
Achizitii

Achizitii

Piese de schimb
Service

Service

Service si garantie
Contabilitate

Contabilitate

Financiar contabil

In pas cu noile tehnologii

Noi mereu am incercat sa fim in pas cu tehnologiile actuale

De acum incolo puteti vizualiza tehnica aflata in vinzare fara sa parasiti casa sau biroul dumneavoastra. Astfel, noul sistem Va permite de asemenea sa discutati prin intermediul site-ului cu unul dintre managerii nostri, si daca aveti vre-o intrebare, obiectie sau sugestie nu ezitati sa ne contactati.

Contacte

Completati formularul pentru a ne contacta

Nu ezitati Lasati un mesaj

Daca aveti careva sugestii sau oferte lasati un mesaj si in scurt timp managerii nostri o sa va raspunda.

Nume: Deutz Fahr Moldova
Fax: 022-555-400
Tel: 069-15-06-96
Addresa: Chisinau, str. Muncesti 426-A